2. jun. 2017

Tror jeg har knækket koden...


Det er en god dag i dag, jeg har været inde og træne og samtidig skulle jeg vejes. Det er først gang jeg har været lidt nervøs, men det viste sig at jeg har tabt 1,3 kg siden sidst. Så nu har jeg ialt tabt mig 7,3 kg siden d. 24/3. Jeg tror virkelig jeg har knækket koden denne gang. Eller egentlig vidste jeg jo godt, hvad der skulle til, det er bare først nu det virker mere naturligt. Synes altid den første måned er et helvede. Tænkte at jeg lige vil dele et par af de ting med jer, som virker for mig

- Vejer mig aldrig derhjemme mere, kun i centeret og kun hver 14 dag.
- Der er ikke noget jeg ikke må få, det handler om mængden eller måden det er lavet på. 
- Jeg vil gerne træne 2 gange om ugen + en god aktiv dag i løbet af ugen. 
- Ha fokus på mit velvære og ikke vægten. 
- Hvis jeg bare er 80% sund i min hverdag, så er det en forbedring på 80%. :D
- Havregryn til morgenmad, rugbrød til frokost og så normal aftensmad som muligt. 
- Små spisning efter aftensmaden er forbudt. 
- Drikkeskyr efter hver eneste træning og en hydro brusetablet.  
- Hold op med at tænke så meget, bare gør det rigtige. 
- En enkelt kage eller en skål chips, skal jeg ikke skamme mig over, det er ikke overspisning.
- Holde fast i at lave mål for min træning, ikke for min vægt. 
- Vægttab er kun bonus. 
- Bruge Lifesum app'en som guide, til at holde styr på kcal.
- Må ikke belønne mig selv med mad.. 

Den sidst er nok det punkt jeg har det aller sværest med. Jeg ved ikke hvorfor, det altid er når jeg har været på vægten, jeg synes jeg skal belønne mig selv med mad. Det her med at holde op med at blande følelser og mad sammen, er virkelig svært. Men sådan er det vel bare med gamle vaner og må man gerne belønne sig selv med sund mad??

Dengang jeg blev syg, levede jeg rigtig usundt. Den ene uge sultede jeg mig selv og den næst uge kunne jeg leve af kage og overspisninger. Sidste gang jeg tabt mig meget var i 2012 og der var jeg helt nede på 88 kg. Nu vejer jeg 113,5 kg, så det er lige 25,5 kg siden. Fatter det ikke, men det er ikke helt skidt. Jeg ved at mine madvaner har ændret sig og jeg er faktisk ret sikker på at når jeg har tabt mig, så har jeg lettere ved at holde min vægt denne gang. Jeg har virkelig psyken og fornuften med nu. Sidste gang tabte jeg mig hurtigere, men glemte at det også skulle være hverdag på et tidspunkt.

Jeg er bare så stolt af mig selv og selv om det er pisse hårdt med træningen, så kan jeg mærke hvor godt det er for min krop. Hvis jeg gennemføre mit mål, som er 25 ugers træning i træk, så er det bare den vildeste sejr. Så hvad skal jeg belønne mig selv med, når jeg kommer så langt??

https://www.facebook.com/JeasBlankeTanker/ https://www.instagram.com/jeakh/ https://twitter.com/Jeakh https://www.goodreads.com/user/show/41570070-jeanette https://www.youtube.com/channel/UCGZs7d1yXNH--MgTlhVwkLA https://www.bloglovin.com/people/jeanettehenriksen-2167130 https://plus.google.com/u/0/109333894282337331588/posts

4 kommentarer:

  1. Tillykke, det er så dejligt at nå dertil.
    Jeg ved i princippet også hvad der virker for mig, men skal lige have ryddet op i hovedet før jeg er klar.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak søde.. <3

      Ja det er såå vigtig at man har ro i hovedet. Det er også tit, der den kan gå galt for mig.. Hvis jeg tænker for meget eller bliver forstyrret af de små psykiske skub jeg ind imellem bliver ramt af.. Lige nu går det dog godt med psyken og det er nok også derfor det går godt med det her.

      Knus <3

      Slet
  2. Hvor er dette dog skøn læsning <3 Det er så fantastisk at læse om, hvor langt du er kommet, og jeg sidder her og bliver inspireret til at selv at gå igang igen med at spise sundere - hjertelig tak for inspirationen <3 Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du altså sød og skønt hvis det kan være med til at inspirer andre.. Lidt har jo også ret. Synes altid man skal starte ud med at ændre små vaner, det kan gøre mere end man regner med..

      Knus <3

      Slet