Måske er jeg lidt sensitiv, omkring det her emne, men jeg er nød til lige at række en finger op og bryde med tabuet. Her til aften har jeg set tv3's nye "Underholdnings Show"... Min Fede Træner!
Faktisk er jeg ret meget i chok og sidder tilbage med en million ord og samtidig helt mundlam. Er det her måden, vi i dag prøver at bryde tabuer på? Er det det programmet gør, eller har det egentlig den modsatte effekt?? Det skal jeg ikke gøre mig klog på, men jeg kan fortælle at det gøre ond helt ind i hjertet at se. Min personlige mening er at programmet virkelig er nedværdigende og jeg får ærlig talt kvalme.
Jeg har selv været overvægtig i størstedelen af mine liv og har faktisk aldrig været ked af min krop. Jeg er bange for konsekvenserne af min overvægt, men det er en længere forklare, som samtidig indholder en lang snak om angst. Så det er et helt andet kapitel.
Hvorfor er det her emne, noget som kan fremprovokeret en reaktion fra mig. Det er fordi man fokusere så helt ufattelig meget på, hvad vægten siger og selve udseendet. Det er skræmmende at man på Dansk tv, nu skal snakke om, hvornår man er rigtig og forkert. Hvad det ideelle er. Hvordan man skal se ud og pege fingre af de overvægtige. Så er vi jo tilbage ved skole mobning. Hvad med personen inde bag kiloene? Det aller vigtigste er at man psykisk er med.
Nu er det jo kun første afsnit og det kan jo sikkert tage en drejning, men jeg er i chok. Jeg er klar over at det er farlig at være så overvægtig, men måden dette program er skruet sammen på, gav mig ærlig talt kun lyst til at græde og overspise. Der bliver sagt så mange grimme ting i det program. Der bliver feks sagt at overvægtige ikke har nosser eller respekt for sig selv, det er kraftedeme løgn! BUM.
Hvis jeg lige skal slutte af med en god ting, så er det at jeg nu ved, hvor langt jeg selv er kommet psykisk. For mig handler det om at man er glad og at livet føles godt. Jeg vil gerne tabe mig, men det andet vil altid være vigtigere for mig. Jeg er taknemlig for at jeg vælger det gode liv og bruger min sunde fornuft, uanset hvad vægten siger.



