google.com, pub-4139964114599800, DIRECT, f08c47fec0942fa0 Jea's Blanke Tanker: Mobning
___ ___ https://www.facebook.com/JeasBlankeTanker/ __ https://www.instagram.com/jeasblanketanker/ __ https://twitter.com/Jeakh __ https://www.goodreads.com/user/show/41570070-jeanette __ https://www.youtube.com/channel/UCGZs7d1yXNH--MgTlhVwkLA __ https://www.bloglovin.com/people/jeanettehenriksen-2167130 __ https://plus.google.com/u/0/109333894282337331588/posts ___ ___
Viser opslag med etiketten Mobning. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Mobning. Vis alle opslag

20. april 2017

Min Overfladiske Træner!


Måske er jeg lidt sensitiv, omkring det her emne, men jeg er nød til lige at række en finger op og bryde med tabuet. Her til aften har jeg set tv3's nye "Underholdnings Show"... Min Fede Træner!

Faktisk er jeg ret meget i chok og sidder tilbage med en million ord og samtidig helt mundlam. Er det her måden, vi i dag prøver at bryde tabuer på? Er det det programmet gør, eller har det egentlig den modsatte effekt?? Det skal jeg ikke gøre mig klog på, men jeg kan fortælle at det gøre ond helt ind i hjertet at se. Min personlige mening er at programmet virkelig er nedværdigende og jeg får ærlig talt kvalme.

Jeg har selv været overvægtig i størstedelen af mine liv og har faktisk aldrig været ked af min krop. Jeg er bange for konsekvenserne af min overvægt, men det er en længere forklare, som samtidig indholder en lang snak om angst. Så det er et helt andet kapitel.

Hvorfor er det her emne, noget som kan fremprovokeret en reaktion fra mig. Det er fordi man fokusere så helt ufattelig meget på, hvad vægten siger og selve udseendet. Det er skræmmende at man på Dansk tv, nu skal snakke om, hvornår man er rigtig og forkert. Hvad det ideelle er. Hvordan man skal se ud og pege fingre af de overvægtige. Så er vi jo tilbage ved skole mobning. Hvad med personen inde bag kiloene? Det aller vigtigste er at man psykisk er med.

Nu er det jo kun første afsnit og det kan jo sikkert tage en drejning, men jeg er i chok. Jeg er klar over at det er farlig at være så overvægtig, men måden dette program er skruet sammen på, gav mig ærlig talt kun lyst til at græde og overspise. Der bliver sagt så mange grimme ting i det program. Der bliver feks sagt at overvægtige ikke har nosser eller respekt for sig selv, det er kraftedeme løgn! BUM.

Hvis jeg lige skal slutte af med en god ting, så er det at jeg nu ved, hvor langt jeg selv er kommet psykisk. For mig handler det om at man er glad og at livet føles godt. Jeg vil gerne tabe mig, men det andet vil altid være vigtigere for mig. Jeg er taknemlig for at jeg vælger det gode liv og bruger min sunde fornuft, uanset hvad vægten siger.

https://www.facebook.com/JeasBlankeTanker/ https://www.instagram.com/jeakh/ https://twitter.com/Jeakh https://www.goodreads.com/user/show/41570070-jeanette https://www.youtube.com/channel/UCGZs7d1yXNH--MgTlhVwkLA https://www.bloglovin.com/people/jeanettehenriksen-2167130 https://plus.google.com/u/0/109333894282337331588/posts

15. oktober 2012

Undgommen rør mig.

Som i nok har læst tidligere, er jeg begyndt at læse rigtig mange blog's. Jeg er ikke så god til at læse tykke bøger, men at læse blog's, er vidst lige mig. De sidste par dag,e har der været skrev et masse om unge mennesker og også mobning. Nu er jeg i den situation at jeg også selv, kender rigtig mange unge mennesker og det der såre mig aller mest, er at mange af dem faktisk lever et ret hårdt liv, evt med mobning, for store forventninger til sig selv og faktisk har flertallet, også utrolig dårlig selvværd. Det virker bare som en ond cirkel, der vokser sig større og større. Det virker nogen gange, som en konkurrence i hvem der har det værst. Hvor er alle de glade unge mennesker henne, der er selvsikre, ved hvad de vil og hvor de er på vej hen. Kommer til at tænke på om det er samfundets skyld, deres opvækst eller hvor alt det kommer fra. Er vi blevet for dårlige til at komme med komplimenter og sige søde ting til hinanden? Ja og for gode til at fokusere på alt det negative? Heldigvis ved jeg at de fleste unge, lære hvad livet handler om, når de bliver ældre og det beroligere mig. Når jeg engang imellem støder på et ungt menneske som smiler, virker selvsikker og ståler, bliver jeg så glad.

NEVER Change who YOU are
So that other people will like you
Just med YOURSELF and the
right people will love YOU just
For Being YOU.

Til jer der læser med. Lev det liv du føler der er det rigtige for dig. Folk der ikke vil dig det godt, kan du ikke bruge til noget. Pas på dig selv og husk at du har kun et liv, vælg selv hvordan du ønsker at leve det. Hvis nogen prøver at få dig ned med nakken, så ignorer det, det føre intet godt med sig. Brug din energi på de mennesker der vil dig det godt og som elsker dig for den du er. Husk selv på hvordan du er over for andre og gi alt den kærlighed du har. Vær den du er og vær stolt af det.